Pengar in & nöjd kund eller noll in & missnöjd kund?

Att tjäna pengar och få en nöjd kund eller bli utan pengar och få missnöjd kund, vilket verkar bäst?


För mig är såklart svaret inte särskilt svårt. Det känns inte som att man behöver vara något större geni för att räkna ut att cash in är bättre än inga pengar in. Och en nöjd kund som sprider detta vidare brukar väl vara bra mycket bättre än en sur som ber sin omgivning akta sig för företaget i fråga.

Jag tänkte boka mig och minstingen på babysim. Tyvärr hade kursen redan hunnit börja men den var inte fullbokad. Vilken tur för oss! Då kunde alltså vi börja ändå? ”Javisst, välkomna, inga problem” fick vi till svar. Men vi skulle få betala för hela kursen ändå, inget avdrag kunde beviljas. Om kursen är väldigt lång så skulle jag möjligen kunna tänka mig att gå med på det, men här handlade det om sju gånger och priset knappt 200 kronor per gång. Det är rätt mycket pengar för en stackars föräldraledig att punga ut med. Att då inte få nyttja alla gånger av bara totalt sju känns helt horribelt. Att slänga bort flera hundra på de tillfällen som redan har varit innan är ju helt absurt.

För mig är det hur lätt som helst. Jag hade såklart erbjudit personen att vara med till det pris som kvarstår, och på köpet få en nöjd kund som förhoppningsvis återkommer och till och med kanske kan få med sig nån mer att börja? Men Vattenhuset valde att hellre tacka nej till de ca 1 000 kronor de kunde få av mig och dessutom göra mig väldigt besviken.

Detta är en principsak för mig. Jag tänker inte betala för badtillfällen som redan varit. Är jag snål då eller? Jag förnedrade mig till och med genom att BE att få betala och börja där, men ”bara” betala för de tillfällen som var kvar. En självklarhet tycker jag, men nej, det fick jag inte. Så inget babysim för oss. 🙁

Någon som har tips på bra babysim?

Kommentera

%d bloggare gillar detta: