Idag presenterade MiljöAktuellt en lista över de mest inflytelserika opinionsbildarna med störst makt i sociala medier. Vego Eco är placerad på en 34:e plats och är mycket stolt.
Känns otroligt roligt att hamna där. Listor kan tyckas fåniga men är ändå en fingervisning om vilka som engagerar sig i detta ämne. Ambitionen med Vego Eco är just att inspirera och informera för att folk ska hitta sätt, kunskap och ork att leva mer hållbart. Det finns så mycket man kan göra och alla kan göra något. Och det är just så som vi kan göra skillnad, att alla bidrar.
Undersökningen Sustainability Engagement Mapping är gjord av Whispr Group och Sustainable Brand Insight och rankar företag, politiker, organisationer och opinionsbildare inom hållbarhet. Utgångspunkt är det digitala samtalet på Twitter där de som hamnar i topp visat högst trovärdighet och engagemang i sociala medier.
Listan är grundad på data under de senaste 12 månaderna genom en kombination av statistisk textanalys och manuell selektion. Istället för att bara utgå från hur många följare någon har så har man undersökt hur man uppfattas av andra, om folk interagerar och hur trovärdig man upplevs. Dialog och generell engagemangsnivå för ämnet hållbarhet där man tittat särskilt på Twitter då det är där opinionen för hållbarhet sker idag.
Med detta som grund känns det helt enkelt oerhört roligt att som en liten aktör hamna på en så fin placering som 34. Så låt oss nu fortsätta det viktiga opinionsarbetet mot en mer hållbar framtid! Följ gärna Vego Eco på Twitter om du inte redan gör det.
Pingback: Nyårskrönika 2015 | Vego Eco